Tym mianem nazywane były wagony spalinowe serii: SAx90080 oraz SAx90081, które początkowo były budowane w Austrii a następnie w polskiej fabryce Fablok w Chrzanowie.
Pociąg ten mógł rozwijać prędkości do 100 km na godzinę składał się z jednego wagonu (dla 50 osób) i obsługiwany był przez dwóch maszynistów. Dzięki temu szybko mógł zmieniać kierunek jazdy. By pojechać „Luxtorpedą” trzeba było kupić bilety w cenie (po przeliczeniu na dziś) 1000 zł. Składy kursowały z Krakowa do Zakopanego, Warszawy, Lwowa, Krynicy.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Dlaczego warto dbać o środowisko?
Źródło: Dzień Dobry TVN, x-news
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?