Podhale. Pod Tatry wróciły tory. Remont linii kolejowej pod Giewont idzie pełną parą

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Udostępnij:
Wracają tory na trasę między Zakopanem a Nowym Targiem. Roboty przy modernizacji linii idą pełną parą. Robotnicy muszą się spieszyć, bo pociągi pod Giewont mają dojechać przed świętami Bożego Narodzenia.

FLESZ - PKB na ochronę zdrowia: Polska w ogonie Europy

Jeszcze kilka dni temu na nasypie kolejowym, po którym przez dziesiątki lat kursowały pociągi, nie było w ogóle torów. Zostały one zdemontowane przez robotników. Ci modernizują na tym odcinku niemal wszystko - od nasypu kolejowego począwszy, na nowych słupach trakcyjnych i nowych peronach skończywszy. Teraz tory znów się pojawiły. Na razie są na odcinku linii biegnącej przez Biały Dunajec i Poronin. Ponadto w Poroninie trwają ostatnie prace przy modernizacji stacji kolejowej.

Roboty idą pełną parą także przy przebudowie przejazdu kolejowego na Misiagach w Poroninie - przy ul. Za Torem, w miejscu, gdzie dawniej znajdował się tzw. czarny punkt. Przejazd ma zostać poszerzony, pojawią się półrogatki.

- W związku z pracami przejazd na ulicy Za Torem zostanie zamknięty. Zakaz wjazdu obowiązywać będzie przez cztery dni, od 29 listopada od godziny 7 rano do 2 grudnia 2021 r. do godziny 20 - informuje Urząd Gminy Poronin. - Dojazd do ulicy Za Torem możliwy będzie tylko od strony Olczy w Zakopanem, przez ulicę Kościuszki.

Roboty toczą się także na wiadukcie kolejowym na Ustupie w Zakopanem. Ten ma zostać podwyższony tak, by pod wiaduktem mogły przejeżdżać wyższe samochody - m.in. autokary.

Spółka PKP Polski Linie Kolejowe zapewnia, że pociągi na święta Bożego Narodzenia dojadą do Zakopanego. Obecny bowiem etap prac zaplanowany jest do 21 grudnia.

- Każdy etap inwestycji zwiększa dostępność do kolei. Już w wakacje, na odcinku między Skawiną a Zakopanem pasażerowie korzystali z 17 przebudowanych, wygodniejszych stacji i przystanków. Nowe perony są w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej, Sieniawie, Pyzówce, w Lasku, Nowym Targu. Do 21 grudnia, oprócz nowego toru wraz z rozjazdami, wyremontowane będą: 1 wiadukt, 4 mosty i 12 przepustów. Dzięki temu poprawi się sprawność trasy do Zakopanego, w tym odcinka Chabówka - Zakopane. Bezpieczeństwo podniesie modernizacja 4 przejazdów kolejowo-drogowych - zaznacza Dorota Szalacha, rzeczniczka PKP PLK.

Pociągi wrócą na tory na czas zimowego sezonu. Gdy na początku 2022 roku zakończą się zimowe ferie w Polsce, ruch pociągów znów zostanie wstrzymany. Wówczas rozpocznie się kolejny etap prac.

Modernizacja kolejowej „zakopianki” na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane” pochłonie w sumie ponad 1,1 mld zł. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.

Wideo

Materiał oryginalny: Podhale. Pod Tatry wróciły tory. Remont linii kolejowej pod Giewont idzie pełną parą - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie