FLESZ - Czy firmy zaczną zwalniać pracowników?
Nowy wykonawca dokończy prace na zakopiance na odcinku Lubień-Naprawa
Jak informuje krakowski oddział GDDKiA, spośród siedmiu ofert złożonych do przetargu na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień-Naprawa, wybrana została ta złożona przez firmę STRABAG Infrastruktura Południe. Firma ta zaoferowała dokończenie robót za 74 mln 533 tys. 170,01 zł brutto. Ponadto Stragab zadeklarował, że wykona wszystkie niezbędne prace w ciągu 8 miesięcy.
- Jeżeli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania od pozostałych firm, które złożyły oferty do przetargu, po wypełnieniu wszystkich formalności zostanie podpisana umowa - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Zakres inwestycji obejmuje:
- prace przygotowawcze, naprawcze,
- dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień-Naprawa o długości ok. 7,6 km,
- miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów,
- dojazdów technologicznych,
- systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
Ponadto zabezpieczone muszą zostać skarpy głębokich wykopów, a na czas wykonywania robót zapewniony powinien być dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i wykonać urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).
Co z poprzednim wykonawcą?
Lewą jezdnią S7 na tym odcinku kierowcy mogą przejeżdżać w dwóch kierunkach już od 20 grudnia 2019 r. Prawa jezdnia nie została ukończona. 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień-Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.
Pomimo licznych działań GDDKiA skierowanych do wykonawcy nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie po zakończeniu okresu zimowego, czyli po 15 marca.
Wykonawca nie posiadał odpowiedniej ilości sprzętu, pracowników i środków do kontynuacji robót. W trybie przewidywanym w umowie, wezwaliśmy wykonawcę do poprawy, w tym do wykonania szeregu ściśle określonych zakresów robót, w terminie do 10 czerwca 2020 r. Wykonawca nie wywiązał się z większości postawionych przed nim wymagań
- dodaje GDDKiA.
Opóźnienia narastały, ponadto pojawiły się problemy z rozliczeniem podwykonawców. W efekcie GDDKiA ogłosiła nowy przetarg na dokończenie prac.
- Z przetargu na kontynuację budowy wyłączono dokończenie estakady w Lubniu. 1 września 2020 r. podpisaliśmy umowę na kontynuację budowy estakady w ciągu drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień-Naprawa z dotychczasowym wykonawcą, polską firmą TBM z Grzybna w woj. pomorskim. W ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady zgodnie z wydaną decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i dokonać odbioru robót budowlanych po ich zakończeniu. Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na 42 mln 229 tys. 809,81 zł. Termin zakończenia robót określono na 12 miesięcy i 15 dni od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji wliczony zostanie okres zimowy (tj. od 16 grudnia do 15 marca) - informuje krakowski oddział GDDKiA.
Przed podpisaniem umowy na kontynuację budowy estakady przeprowadzone były badania ciągłości pali pod podpory estakady. Badania nie wykazały żadnych uszkodzeń i przemieszczeń pali. Stwierdzono, że zachowana jest ciągłość i nośność pali. Przystąpiono do prac przy zbrojeniach i betonowaniu kolejnych segmentów estakady. Rozpoczęła się już budowa brakującej podpory obiektu. Prace wykonywane są zgodnie z harmonogramem.
- 10 najpiękniejszych tatrzańskich szlaków jesienią. Tutaj warto iść
- Turyści oszaleli na punkcie tego miejsca w Tatrach. Instagram pełen zdjęć!
- Które tatrzańskie schroniska karmią najlepiej? Oceny wg Tripadvisor
- W Tatrach już czuć jesień. Zobacz pierwsze oznaki tej pory roku w górach
- Tak ćwiczą się kandydaci na ratowników TOPR. Jest ciężko!
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?