Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne opóźnienie na budowie zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ. Wakacje 2024? Zapomnijcie

Maria Bafia-Bobek, ŁB
Budowa nowe zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ
Budowa nowe zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ GDDKiA
Jest opóźnienie przy budowie nowej zakopianki na odcinku Rdzawka – Nowy Targ. Nowej drogi krajowej pod Tatry nie uda się otworzyć w lipcu 2024 roku, ale dwa miesiące później – na początku września 2024.

Nowa zakopianka budowa jest w nowym śladzie. Liczy nieco ponad 16 kilometrów. Inwestycja ta połączy Kraków z Nowym Targiem dwujezdniową drogą na całym przebiegu. W ramach prac przebudowywane są drogi lokalne, drogi dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. W ramach inwestycji powstają cztery węzły drogowe - Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe. Do tego budowanych jest 22 obiektów inżynierskich - mostów, wiaduktów, estakad. Wartość kontraktu brutto wynosi 972 mln 395 tys. 739,72 zł.

Choć nowe wiadukty i węzły już widać, do zakończenia prac jeszcze ponad rok. I ten czas niestety wydłuży się. Już wiadomo, że nie uda się zakończyć prac do lipca 2024 roku.

- Termin zakończenia inwestycji i oddania do użytku drogi wydłużył się. Teraz to 5 września 2024 roku – mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem nowej drogi.

Jak wyjaśnia rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA, opóźnienie wynika z warunków atmosferycznych. - Chodzi o deszczową pogodę z ubiegłego roku, która powodowała, że wykonawca prac nie mógł wykonać wszystkich działań w terminie – mówi Kacper Michna.

Obecnie GDDKiA informuje, że zaawansowanie robót budowlanych jest na poziomie 79 proc.

To oznacza, że nie ma co liczyć, że na wakacje 2024 turyści zmierzający w góry przejadą nową drogą.

Co ciekawe, to już drugie przesunięciu terminu zakończenia budowy nowej drogi. Gdy pod koniec czerwca 2020 roku wbijano w Nowym Targu pierwszą łopatę na budowie odcinka pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem, wówczas padały zapowiedzi, że nową drogą kierowcy przejadą pod koniec 2023 roku. W lipcu 2022 roku okazało się, że nie uda się pierwotnego terminu dotrzymać. Przesunięto go na lipiec 2024. Teraz najnowszy termin zakończenia prac to wrzesień 2024.

Równolegle z pracami na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, GDDKiA pracuje nad tym, jak upłynnić ruch na kolejnych odcinkach zakopianki – z Nowego Targu do Szaflar i z Szaflar do wjazdy do Zakopanego. Wiadomo, że modernizacja tych odcinków będzie prowadzona w starym śladzie drogi. W grę wchodzą ewentualne dodatkowe pasy ruchu, dodatkowe pasy do skrętów, przebudowa skrzyżowań. Co dokładnie powstanie na tym odcinku drogi – na to pytanie mają odpowiedzieć projektanci tworzący koncepcję modernizacji zakopianki. W przypadku odcinka Szaflary – Zakopane projektanci już nad tym pracują. Z kolei jeśli chodzi o odcinek Nowy Targ – Szaflary to GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na firmę, która zajmie się stworzeniem koncepcji.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zakopane.naszemiasto.pl Nasze Miasto