Kolejne opóźnienie na budowie zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ. Wakacje 2024? Zapomnijcie

Maria Bafia-Bobek, ŁB
Budowa nowe zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ
Budowa nowe zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ GDDKiA
Jest opóźnienie przy budowie nowej zakopianki na odcinku Rdzawka – Nowy Targ. Nowej drogi krajowej pod Tatry nie uda się otworzyć w lipcu 2024 roku, ale dwa miesiące później – na początku września 2024.

Nowa zakopianka budowa jest w nowym śladzie. Liczy nieco ponad 16 kilometrów. Inwestycja ta połączy Kraków z Nowym Targiem dwujezdniową drogą na całym przebiegu. W ramach prac przebudowywane są drogi lokalne, drogi dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. W ramach inwestycji powstają cztery węzły drogowe - Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe. Do tego budowanych jest 22 obiektów inżynierskich - mostów, wiaduktów, estakad. Wartość kontraktu brutto wynosi 972 mln 395 tys. 739,72 zł.

Choć nowe wiadukty i węzły już widać, do zakończenia prac jeszcze ponad rok. I ten czas niestety wydłuży się. Już wiadomo, że nie uda się zakończyć prac do lipca 2024 roku.

- Termin zakończenia inwestycji i oddania do użytku drogi wydłużył się. Teraz to 5 września 2024 roku – mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem nowej drogi.

Jak wyjaśnia rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA, opóźnienie wynika z warunków atmosferycznych. - Chodzi o deszczową pogodę z ubiegłego roku, która powodowała, że wykonawca prac nie mógł wykonać wszystkich działań w terminie – mówi Kacper Michna.

Obecnie GDDKiA informuje, że zaawansowanie robót budowlanych jest na poziomie 79 proc.

To oznacza, że nie ma co liczyć, że na wakacje 2024 turyści zmierzający w góry przejadą nową drogą.

Co ciekawe, to już drugie przesunięciu terminu zakończenia budowy nowej drogi. Gdy pod koniec czerwca 2020 roku wbijano w Nowym Targu pierwszą łopatę na budowie odcinka pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem, wówczas padały zapowiedzi, że nową drogą kierowcy przejadą pod koniec 2023 roku. W lipcu 2022 roku okazało się, że nie uda się pierwotnego terminu dotrzymać. Przesunięto go na lipiec 2024. Teraz najnowszy termin zakończenia prac to wrzesień 2024.

Równolegle z pracami na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, GDDKiA pracuje nad tym, jak upłynnić ruch na kolejnych odcinkach zakopianki – z Nowego Targu do Szaflar i z Szaflar do wjazdy do Zakopanego. Wiadomo, że modernizacja tych odcinków będzie prowadzona w starym śladzie drogi. W grę wchodzą ewentualne dodatkowe pasy ruchu, dodatkowe pasy do skrętów, przebudowa skrzyżowań. Co dokładnie powstanie na tym odcinku drogi – na to pytanie mają odpowiedzieć projektanci tworzący koncepcję modernizacji zakopianki. W przypadku odcinka Szaflary – Zakopane projektanci już nad tym pracują. Z kolei jeśli chodzi o odcinek Nowy Targ – Szaflary to GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na firmę, która zajmie się stworzeniem koncepcji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na zakopane.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie