Gwiazda Employer Brandingu. Philip Morris ponownie nagrodzony za skuteczne budowanie wizerunku pracodawcy

Materiał informacyjny PMPL
Czy warto pracować w Philip Morris w Polsce? Według ekspertów z branży, warto – potwierdza to m.in. wyróżnienie w konkursie Employer Branding Stars 2023 organizowanym przez Employer Barnding Institute. Co wyróżnia tego pracodawcę? To przede wszystkim działania na rzecz równości, wsparcie dla zatrudnionych rodziców czy budowanie międzypokoleniowego dialogu.

Budowanie wizerunku pracodawcy to duże wyzwanie, którego z sukcesem podejmuje się Philip Morris w Polsce. Potwierdza to m.in., EBstars 2023 - narzędzie audytowe, dzięki którym pracodawcy mogą zmierzyć siłę i efektywność swoich procesów HRowych. Firma przystąpiła do audytu, którego wyniki jasno wskazują, że na wielu płaszczyznach, te procesy znajdują się na najwyższym poziomie. W trakcie analizy zostały sprawdzone m.in. efektywność stosowanych działań, oferty i wartości komunikowane kandydatom i pracownikom czy kultura organizacji.

Co stoi za sukcesem?

Budowanie wizerunku pracodawcy to jedno. O sukcesie świadczy przede wszystkim realizacja konkretnych projektów. Philip Morris ma na swoim koncie kilka, które szczególnie zasługują na uwagę.

W 2018 roku Philip Morris w Polsce jako pierwsza firma w Polsce otrzymała Certyfikat Równych Płac przyznawany przez szwajcarską fundację Equal Salary. Z kolei w ubiegłym roku firma przeszła z sukcesem proces recertyfikacji. Zdobyty certyfikat jest potwierdzeniem, że organizacja wynagradza swoich pracowników równo, bez względu na płeć. A co równość płac oznacza w praktyce? To, że kobiety i mężczyźni wykonujący tę samą pracę są wynagradzani w jednakowy sposób. Nie każda osoba zajmująca to samo stanowisko otrzymuje to samo wynagrodzenie – jest ono zróżnicowane ze względu m.in. na staż pracy, kompetencje, czy wyniki. Do każdego stanowiska są jednak przypisane tzw. „widełki płacowe”, a firma zapewnia, aby każda osoba na danym stanowisku otrzymywała wynagrodzenie w ich ramach.

W 2022 roku PMI ogłosiło osiągnięcie swojego globalnego celu w zakresie poprawy równowagi płci, zapewniając co najmniej 40% udział kobiet na stanowiskach managerskich. Sukcesy w tym zakresie osiągnięto również na polskim rynku, gdzie taką rolę pełni już ponad 45% zatrudnionych kobiet. Philip Morris w Polsce przeciera również ścieżki w zakresie zarządzania wiekiem w organizacji. Spółki Philip Morris w Polsce zajmujące się dystrybucją i produkcją jako pierwsze w kraju otrzymały Certyfikat Pracodawcy Dialogu Pokoleń poświadczający skuteczne łączenie i wykorzystywanie potencjału różnych pokoleń w organizacji. Certyfikat nadany spółkom Philip Morris w Polsce poświadcza, że skutecznie łączą one doświadczenia pracowników z 4 różnych pokoleń, wykorzystując w ten sposób w organizacji efekt synergii.

Wsparcie dla rodziców

Philip Morris to organizacja, która stara się wspierać pracujących rodziców już od kilku lat. Program Happy Parents to program, który ułatwia rodzicom zatrudnionym w spółkach Philip Morris w Polsce łączenie obowiązków służbowych i rodzicielskich. Firma zapewnia komfortowe warunki po powrocie do pracy z urlopów rodzicielskich: rodzice wracający z takich urlopów mogą pracować w spółkach Philip Morris w Polsce na pół etatu przez pierwszy miesiąc, zachowując 100% wynagrodzenia. Program przewiduje też możliwość skorzystania z dopłaty do 100% wynagrodzenia przez okres 9 tygodni dla ojców, którzy zdecydują się skorzystać z urlopu rodzicielskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Gwiazda Employer Brandingu. Philip Morris ponownie nagrodzony za skuteczne budowanie wizerunku pracodawcy - Gazeta Krakowska

Wróć na zakopane.naszemiasto.pl Nasze Miasto