Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakopane szuka swoich ambasadorów. Schejbal, Młynarska, Karpiel Bułecka?

Łukasz Bobek
Sebastian Karpiel Bułecka kojarzy się z Zakopanem jak nikt
Sebastian Karpiel Bułecka kojarzy się z Zakopanem jak nikt Anna Kaczmarz
Kamil Stoch, Justyna Kowalczyk, Krystyna Pałka, a może Sebastian Karpiel Bułecka, Magda Schejbal czy Paulina Młynarska? Zakopane szuka swoich ambasadorów, którzy - niczym Agnieszka Radwańska Kraków- będą promowali swoje miasto jako miejsce do wypoczynku, życia i spędzania tu czasu.

Zakopane, które w ostatnich latach przeżywa spadek zainteresowania wypoczynkiem tutaj, zwłaszcza zimowym, szuka sposobu na promocję. Mogą tu pomóc mieszkający bądź wypoczywający pod Giewontem celebryci. A takich nie brakuje.

Na stałe związali losy z Zakopanem m.in. skoczek narciarski Kamil Stoch (mieszka co prawda w Zębie, jednak na co dzień trenuje pod Giewontem) i biatlonistka Krystyna Pałka (dom rodzinny ma w Czerwiennem, jednak tak jak Kamil na treningi przyjeżdża do Zakopanego). Z Zakopanem kojarzy się także wiele osób ze świata kultury. Sebastian Karpiel Bułecka, lider zespołu Zakopower, przychodzi na myśl automatycznie. Na stałe w Kościelisku mieszka znana dziennikarka telewizyjna Paulina Młynarska. Mocno związana jest z Zakopanem - gdzie swego czasu mieszkała przez dłuższy czas - aktorka Magda Schejbal. Nie tylko poprzez serial "Szpilki na Giewoncie", ale również osobiście, z powodu swojego partnera, górala Sławka Zięby Drzymalskiego.

- Mamy taki plan, by powołać ambasadorów marki Zakopane - mówi Łukasz Chmielowski, specjalista ds. marki Zakopanego. - Myślimy o ludziach z kręgu kultury, jak i sportu, u nas takich postaci nie brakuje. Mamy już listę potencjalnych kandydatów. Musimy jednak przeliczyć finanse. Wiadomo, że taka promocja nie odbywa się za darmo.

Chmielowski przyznaje, że pomysł powołania ambasadorów Zakopanego związany jest z innym - przejęciem Polskich Kolei Linowych przez Polskie Koleje Górskie. - Wtedy mocno promowalibyśmy zarówno infrastrukturę PKL, jak i samo Zakopane. W jednym z filmów o Kasprowym wsparli nas już Adam Małysz i Justyna Kowalczyk - mówi.

Jerzy Ciszewski, specjalista z zakresu PR, uważa, że to bardzo dobry pomysł. - Osoby kojarzące się z pozytywnymi emocjami z pewnością pomogłyby Zakopanemu. Jednak górale muszą pamiętać, że taka akcja musi iść dwutorowo. Tzn. trzeba promować produkt, ale i go rozwijać. Żeby nie było tak, iż celebryci będą tutaj zapraszać, a w mieście nic nie będzie się dla turysty zmieniało - dodaje specjalista.

Już promują

Paulina Młynarska,
dziennikarka i prezenterka telewizyjna.
Od kilkunastu lat jestem związana z Zakopanem i Kościeliskiem. Mieszkam tu. Uważam, że taka promocja i miastu, i regionowi jak najbardziej się przyda. Zresztą sama to robię. Jestem współautorką przewodnika po Zakopanem, który, mam nadzieję, odkurzył wielu osobom w Polsce wspomnienia o tym mieście. Staram się pokazać to miejsce jako dobre do wypoczynku i spędzenia czasu. Uważam, że dla mnie jako osoby tu mieszkającej, to nawet obowiązek.

Janusz Majcher,
burmistrz Zakopanego
Uważam, że to bardzo dobra droga dla Zakopanego. Naszym ambasadorem jest już bez wątpienia Sebastian Karpiel Bułecka. Byłem ostatnio w Warszawie na jednym z jego koncertów i były tam prawdziwe tłumy. Ludzie kochają jego muzykę. Dzięki temu coraz więcej osób mówi o Zakopanem i o góralskiej kulturze. Myślę, że pomoc takich osób w popularyzacji Zakopanego byłaby nieoceniona. Zresztą wielu już to czyni i promuje nasze miasto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rabka.naszemiasto.pl Nasze Miasto