Prace nad rozwiązaniem problemu węzła, nazywanego przez górali gordyjskim, mają wyłonić projekt, który rozwiązałby problem, ale z drugiej strony nie ingerowałby zbyt mocno w krajobraz Poronina.
- Rada powiatu tatrzańskiego, rada gminy Poronin oraz sejmik wojewódzki przyjął już stosowne uchwały o przygotowaniu projektów rozwiązania problemu ruchu samochodowego na tej drodze - mówi Andrzej Gąsienica-Makowski, starosta tatrzański.
Plany dotyczą nie tylko głównego skrzyżowania dróg w stronę Zakopanego, Bukowiny Tatrzańskiej i Krakowa z drugiej strony, ale także skrzyżowania kilkaset metrów dalej - gdzie droga rozjeżdża się w stronę Suchego i Zębu.
- Teraz mamy o tyle ułatwione zadanie, jeśli chodzi o plany na tym odcinku zakopianki, że mamy już wykupione tereny wzdłuż drogi, te po stronie rzeki Biały Dunajec - mówi Gąsienica-Makowski.
Samorządowcy z Poronina i starostwa tatrzańskiego zamierzają przygotować trzy propozycje rozwiązania węzła w Poroninie. - Bardziej przychylamy się do rozwiązania płaskiego, niż budowy wielkiej estakady. Być może będzie to duże rondo, które pozwoli rozwiązać kwestię korków - mówi Makowski.
Gdy projekty będą gotowe, wówczas zostanie rozpoczęta droga wydania decyzji środowiskowej dla inwestycji, a także zostaną one przedstawione do akceptacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza tą drogą. Opracowywane rozwiązania węzła w Poroninie muszą bowiem korelować z przygotowywanym przez GDDKiA remontem mostu na zakopiance. - Musimy wykonać remont tego mostu, ale nastąpi to nie wcześniej jak w przyszłym roku - zapowiada Iwona Mikrut z GDDKiA.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?