„The Social Network” to historia powstania, najpopularniejszego portalu społecznościowego, Facebooka.
Komputerowy geniusz z Harvardu zakłada stronę thefacebook.com, która nieoczekiwanie bije rekordy
popularności . Film wyreżyserował David Fincher, jeden z najciekawszych reżyserów ostatnich lat, twórca takich
obrazów jak "Siedem" czy "Podziemny krąg", a sam film zdobył ponad trzydzieści nagród filmowych, w tym trzy
Oscary i cztery Złote Globy. „The Social Network” zaprezentowany zostanie w piątkowym cyklu „Amerykańskie
opowieści”, w którym widzowie festiwalu zobaczą jeszcze: „Niesamowitego Spider-mana” oraz „Django”
Quentina Tarantino.
„Moulin Rouge”, utrzymany w konwencji musicalu, to olśniewająca wizualnie i muzycznie opowieść o miłości,
w której obok takich gwiazd jak Nicole Kidman czy Ewan McGregor pojawił się polski aktor Jacek Koman.
„Moulin Rouge” zostanie pokazany w ramach sobotniego cyklu „Wielkie historie miłosne”, w którym będzie
można zobaczyć jeszcze najnowszą adaptację powieści Jane Austen „Dumę i uprzedzenie” z Keirą Knightley
oraz uwspółcześnioną wersję, jednego z najsłynniejszych dramatów Williama Szekspira, „Romeo i Julia”
z Leonardo DiCaprio i Claire Danes w rolach tytułowych.
Na koniec weekendu, w niedzielę, w cyklu inspirowanym serialem telewizji TVN o podróżach Martyny
Wojciechowskiej „Kobieta na krańcu świata”, publiczność festiwalowa zobaczy film „Triszna. Pragnienie
miłości” w reż. Michaela Winterbottoma. To, przesiąknięte atmosferą Indii, współczesne "love story”
sfilmowane zostało w naturalnej i zachwycającej scenerii hinduskiego Radżastanu. W ramach niedzielnego cyklu
pokazany zostanie także wielki przebój kinowy, z Julią Roberts w roli głównej, „Jedz, módl się i kochaj”.
Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2013 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich - Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema, a Sponsorem Tytularnym już po raz szósty jest
Orange. Firmy współpracują przy tym projekcie z Kąpieliskiem Morskim Sopot, Stowarzyszeniem Turystycznym
Sopot oraz Biurem Promocji Zakopanego. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity, a partnerem
strategicznym telewizja TVN. Patronami medialnymi są: Radio ZET, Chilli Zet, Wirtualna Polska, Gazeta
Wyborcza, Stopklatka oraz Trójmiasto.pl. Festiwal wspiera także sieć salonów EMPIK, firma reklamy
zewnętrznej AMS oraz sieć bankomatów Euronet. Sponsorami wspierającymi są firmy: Sony Polska, Astrini
Design, Villeroy&Boch oraz marka samochodowa MINI.
Informacje o tegorocznej edycji festiwalu
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?